Innowacyjność w rozwoju przestrzeni turystycznej
Słowa kluczowe:
innowacje, turystyka, planowanie przestrzenneAbstrakt
Critical socio-political changes that have happened in Europe during the last twenty years, particularly in East-Central Europe, have had a great influence on the development of cities and the surrounding areas. The state welfare structure of West European countries has influenced the socioeconomic development of their cities. On the other hand, the state-managed economy in East-Central Europe controlled the local communities, which had great impact on their undertakings. The changes in political structure and economic reform policies have in turn resulted in changes in social institutions and property relations. Nowadays, the socioeconomic growth of the cities has taken place essentially in the areas around the cities. Innovation is one of the most important factors of the enterprise development there. The author concentrates on the consequences of alternative forms of innovation in the tourist areas and uses Bruges and Dresden as case studies; he refers to economic restructuring and innovative efforts in Erfurt.
Bibliografia
Borodako K., 2011, Foresight w turystyce. Bariery wykorzystania i rozwoju, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa
Hjalager A-M., 2002, Repairing Innovation Defectivenness in Tourism, „Tourism Management”, Vol. 23, no 5
Jansen-Verbeke M., 2011, Studia nad turystyką miejską: stare opowieści, nowe scenariusze, [w:] Turystyka. Księga jubileuszowa w 70. rocznicę urodzin Profesora Stanisława Liszewskiego, red. naukowa B. Włodarczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 87–104.
Porter M.E., 1998, Clusters and the New Economics of Competition, „Harvard Bussiness Review”, t. 76, z. 6
Sagan I., 2011, Miasto dla mieszkańców, miasto dla gości. Turystyka miejska w polityce rozwoju miast na przykładzie Trójmiasta, [w:] Księga jubileuszowa w 70. rocznicę urodzin Profesora Stanisława Liszewskiego, red. naukowa S. Kaczmarek, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 143–154
Warszyńska J., 1999, Główne problemy badawcze geografii turyzmu, Turyzm, t. 9, z. 1, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 38
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Złożenie artykułu do druku oznacza wyrażenie zgody na bezpłatne (tj. bez honorariów autorskich) przeniesienie autorskich praw majątkowych na Wydawcę i zezwolenie na wydanie pracy w postaci drukowanej w dowolnej liczbie egzemplarzy oraz zamieszczenie jej w postaci otwartego dostępu na stronie internetowej czasopisma, w bibliotekach cyfrowych oraz innych cyfrowych platformach wydawniczych, z którymi Wydawca zawarł lub zawrze stosowne porozumienie o udostępnianiu. W przypadku artykułów wieloautorskich przyjmuje się, że autor zgłaszający pracę („correspondingauthor”) ma pełnomocnictwo do reprezentowania pozostałych współautorów w tym zakresie. Autorzy są proszeni o podpisanie stosownego oświadczenia w tej sprawie.