“Nature of Saint-Petersburg” electronic educational edition as a mean of shaping ecological awareness in schoolchildren
Słowa kluczowe:
ecological culture, electronic publishing, electronic educational resources, educational resources, training pupilsAbstrakt
The article discusses in detail the contents of electronic educational edition of “Nature of St. Petersburg”. It shows the scientific and methodological benefits, as well as the principles underlying the publication. Much attention is paid to the analytic section of the manual, especially to enable the development of ecological awareness of schoolchildren.Bibliografia
Gorbachev, S. (2012). Formation of the system of knowledge about natural hazards through solutions case studies to date OBZH. Proceedings of the Volgograd State Pedagogical University, 7 (71), 98–102.
Nesterov, E., Solomin, V., Vereshchagina, N., Vileito, T. (2007). Nature of St. Petersburg: Instructor’s Manual: Teacher’s Book. St. Petersburg: LLC “TESSA”.
Vereshchagina, N., Vileito, T. (2007). The book as a means of forming the image of the city. IN: Geography: science and education in the “public – school – university”: proceedings of the international scientific – practical conference. St. Petersburg: Asterion, 143–146.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Złożenie artykułu do druku oznacza wyrażenie zgody na bezpłatne (tj. bez honorariów autorskich) przeniesienie autorskich praw majątkowych na Wydawcę i zezwolenie na wydanie pracy w postaci drukowanej w dowolnej liczbie egzemplarzy oraz zamieszczenie jej w postaci otwartego dostępu na stronie internetowej czasopisma, w bibliotekach cyfrowych oraz innych cyfrowych platformach wydawniczych, z którymi Wydawca zawarł lub zawrze stosowne porozumienie o udostępnianiu. W przypadku artykułów wieloautorskich przyjmuje się, że autor zgłaszający pracę („correspondingauthor”) ma pełnomocnictwo do reprezentowania pozostałych współautorów w tym zakresie. Autorzy są proszeni o podpisanie stosownego oświadczenia w tej sprawie.